Úspěšně fungující marketing díky STDC frameworku

see think do care framework

Pro někoho žádná novinka, pro jiné novinka. Co je to metoda STDC, jaká je odlišnost od klasických marketingových přístupů a jak ji využít?

Standardní přístup
Pro všechny, kdo nabízí nějaké služby či produkty je samozřejmým cílem prodej. Mnohdy je to však jediná věc, na kterou se společnosti soustředí. Uzpůsobuje jí PPC reklamy a všechny prodejní kanály směřuje cestou “zákazníku, kup si to u mě, mám to nejlepší”.
Tento přístup je skvěle měřitelný a funguje, každopádně zde počítejte převážně s krátkodobými obchodními vztahy. Jestli vám pravidelná obměna zákazníků vyhovuje, pokračujte v tomto přístupu…
… nebo to zkuste jinak.

SEE-THINK-DO-CARE
Model vysvětlující nákupní proces z jiného úhlu pohledu. Zároveň poukazuje na fakt, že celý proces koupě začíná dlouho předtím, než dojde k jakékoliv akci.
Pojďme si vysvětlit jednotlivé fáze.

SEE
Oslovujeme největší skupinu lidí, ne však všechny! A k tomuto dodatku již mnoho marketerů nedojde. Oslovujeme, tedy, ty kdo nemají momentální potřebu koupě, ale v budoucnu by ji mohli mít. Těmto se potřebujeme dostat do povědomí.

THINK
Ve druhé fázi se zaměříme na segment, který již alespoň okrajově uvažuje nad koupí či využitím produktů. Pozor na to důležité – uvažují nad tím, ještě nic nekupují. V této fázi probíhá spolu s úvahami i porovnávání s konkurencí. Nabídněte zde takový obsah, který pomůže a klidně i zkrátí rozhodovací dobu.

DO
Fáze rozhodování. Zákazník ví co chce a řeší, kde k tomu přijde. Proto je třeba jej přesvědčit, aby využil vašich služeb.
– Tento bod je velmi subjektivní a rozhodování zákazníků může být na základě masivního tlaku (recenze), či maličkostí (vzhled vašich produktů, kvalita fotografie).

CARE
Servis během prodeje a následný poprodejní servis jsou nedílnou součástí odvětví obchodu. Pokud budete mít zákazníky, kteří byli spokojeni se službami vaší společnosti, skvělým servisem týmu péče o zákazníky a zároveň i s produkty, pominou mnohdy i o něco vyšší cenu než u konkurence, a to opakovaně.

Obchod je o vztazích a o, řekněme, objektivně subjektivním přístupu.