Tvorba eshopu aneb jak nepřicházet o peníze

Tvorba eshopu aneb jak nepřicházet o peníze

Jednou z důležitých náplní činnosti naší firmy je tvorba eshopu. Často jednáme s klienty, kteří mají celkem obvyklý požadavek – chtějí eshop levně, chtějí eshop rychle a nejčastěji chtějí eshop levně a rychle. Velice často mají tito klienti eshop, který levně a rychle pořídili takzvaně “od kamaráda“. Jenže tento levný eshop má jednu vadu – nefunguje.

Tedy, technicky vzato funguje, ale neprodává. V Tripon Digital jsme takových levně a rychle vytvořených eshopů viděli desítky. Možná, že právě takový eshop máte i vy.

Proč eshop neprodává

Čtyři zásadní pravidla při tvorbě eshopu, které “kamarádi“ často porušují.

1. Eshop od Tripon Digital – láska na první kliknutí
První dojem rozhoduje. Pokud toto pravidlo platí v reálném životě, pak ve virtuálním prostředí platí dvojnásob a u eshopu ještě mnohem více. Weby i eshopy, které tvoříme, jsou proto vždy přehledné, správně naformátované a, pokud nám klient svěřil i oblast údržby a aktualizace, jsou stránky aktualizované a vyčištěné od všecho, co platilo včera, ale dnes už ne.

2. Důvěra a důvěryhodnost eshopu je klíč
Důvěra je při nakupování online zásadní. A přijít o ni rovná se přijít o potenciálního zákazníka. Eshopů jsou stovky a zavřít ten váš a otevřít jiný trvá jen pár sekund. To je pravidlo, o kterém v Triponu víme a které ctíme. Řada eshopů, hlavně těch dělaných “na koleně“, používá obrázky z různých databank. Obrázky jsou krásné, ale na první pohled se dá poznat, že jsou odněkud stáhnuté a navíc spolu často ani neladí. Nakupovali byste v eshopu, který nabízí zboží a prezentuje toto zboží cizími obrázky? Tripon vedle tvorby eshopu nabízí i kvalitní nafocení vašich produktů.

3. Čistá grafika a správné formátování – požitek při nakupování
Při tvorbě webu nebo eshopu dbáme na uživatelskou přívětivost, poutavost a přehlednost. Návštěvník musí najít požadovanou informaci rychle a jednoduše a tato se musí i správně zobrazit. U eshopů je zásadní produkt, který by měla originální grafika podtrhnout, ale nikoliv překrýt. Texty by měly být čtivé a přehledné. Proto volíme krátké odstavce, podstatné informace prezentujeme tučně a tak, kde je to účelné, strukturujeme text pomocí odrážek.

4. Jednoduchá navigace usnadňuje rozhodování
Návštěvník eshopu chce nakupovat. Ale nechce hledat, kam jste svůj báječný produkt ukryli. Intuitivnost je pravidlo, jehož porušení rovná se kliknutí na křížek vpravo nahoře a odchod na eshop konkurence.

Tak co, jak je na tom váš eshop? Pokud jste s něčím na štíru, stavte se na kávu do Tripon Digital v Ostravě. Výsledkem může být eshop, který skutečně prodává.