Tvorba e-shopu aneb jak nepřicházet o peníze

Jednou z náplní činnosti naší firmy je tvorba e-shopů. Někdy jednáme s klienty, kteří mají takovýto požadavek – chtějí e-shop levně, chtějí e-shop rychle a nejčastěji chtějí e-shop levně a rychle. Velice často mají tito klienti e-shop, který levně a rychle pořídili takzvaně “od kamaráda“. Jenže tento levný e-shop má jednu vadu – nefunguje.

Tedy, technicky vzato funguje, ale nefunguje obchodně, neprodává. V Tripon Digital – tvorba webu jsme takových levně a rychle vytvořených e-shopů viděli více. Možná, že právě takový e-shop máte i vy.

Proč eshop neprodává

Čtyři zásadní pravidla při tvorbě eshopu, které “kamarádi“ často porušují.

1. První dojem často rozhoduje

Pokud toto pravidlo platí v reálném životě, pak ve virtuálním prostředí platí dvojnásob a u e-shopu ještě mnohem více. Weby i e-shopy, které tvoříme, jsou proto vždy přehledné, správně naformátované a, pokud nám klient svěřil i oblast údržby a aktualizace, jsou stránky aktualizované a vyčištěné od všeho, co platilo včera, ale dnes už ne.

2. Důvěryhodnost e-shopu je klíč

Důvěra je při nakupování online zásadní. A přijít o ni rovná se přijít o potenciálního zákazníka. E-shopů jsou stovky a zavřít ten váš a otevřít jiný trvá chvíli. To je pravidlo, o kterém v Triponu víme a které ctíme. Řada e-shopů, hlavně těch dělaných “na koleně“, používá obrázky z různých databank. Obrázky jsou krásné, ale na první pohled se dá poznat, že jsou odněkud stáhnuté a navíc spolu často ani neladí. Nakupovali byste v e-shopu, který nabízí zboží a prezentuje toto zboží cizími obrázky? Tripon vedle tvorby e-shopu nabízí i kvalitní nafocení vašich produktů.

3. Čistá grafika a správné formátování

Při tvorbě webu nebo e-shopu dbáme na uživatelskou přívětivost, poutavost a přehlednost. Návštěvník musí najít požadovanou informaci rychle a jednoduše a tato se musí i správně zobrazit. U e-shopů je zásadní produkt, který by měla originální grafika podtrhnout, ale nikoliv překrýt. Texty by měly být čtivé a přehledné. Proto volíme krátké odstavce, podstatné informace prezentujeme tučně. Tam, kde je to účelné, strukturujeme text pomocí odrážek.

4. Jednoduchá navigace usnadňuje rozhodování

Návštěvník e-shopu chce nakupovat. Ale nechce hledat, kam jste svůj báječný produkt ukryli. Intuitivnost je pravidlo, jehož porušení rovná se kliknutí na křížek vpravo nahoře a odchod na e-shop konkurence.

Tak co, jak je na tom váš e-shop? Pokud jste s něčím na štíru, stavte se na kávu do Tripon Digital v Ostravě. Výsledkem může být e-shop, který skutečně prodává. Kontaktujte nás.

Napište svůj dotaz či názor