Míra okamžitého opuštění stránky

Půvab práce DigiDay Creative – tvorba webu je v tom, že z Ostravy děláme byznys s celým světem. Nebo pomáháme tento byznys dělat našim klientům. Tvoříme weby, e-shopy, zabýváme se facebookovou reklamou a dalšími činnostmi, které se dají souhrnně nazvat online marketing.

Míra okamžitého opuštění stránky – zaručený recept… na slečny

Tento článek je o online marketingu, konkrétně o jednom dílku skládačky, kterou se zabývá náš analytik. O míře okamžitého opuštění stránky. Když balí holky a vysvětluje jim, jak je jeho práce exkluzivní, přesně tyto pojmy rád používá. Vytáhne svůj superchytrý mobil, otevře nějaký web a pak jen tak procedí mezi zuby něco o příliš vysoké míře okamžitého opuštění stránky. A slečnám spadne čelist.

Na tento statistický údaj narazíme, pokud používáme například Google Analytics. Vysoké číslo míry okamžitého opuštění stránky znamená, že velké procento návštěvníků daného webu po načtení nějaké vaší stránky ji ihned nebo po pár sekundách opustilo.

Vysoká míra okamžitého opuštění stránky – kdy je to špatně

Na první pohled znamená vysoká míra okamžitého opuštění stránky, že je to špatně. S tím operuje i náš analytik. Ale jen v případě slečen, které o webech vůbec nic neví. Pokud analyzuje weby pro některého z klientů, je náš analytik pečlivější. Protože je to SEO analytik, jeden údaj mu nestačí.

Zajímá se primárně pochopitelně o to, co na dané stránce je. Pokud se jedná o titulní stránku, tedy v podstatě rozcestník na další stránky, ukazuje okamžité opuštění webu na problém. Podobně je to například u podstránky e-shopu. Návštěvník se na ní dostal, protože hledal konkrétní produkt. Možná si jej prohlédl, ale nepokračoval v nákupu. A to bolí. E-shop nevydělal. Vysoká míra okamžitého opuštění stránky na stránce produktu je rozhodně důvodem k zamyšlení.

Vysoká míra okamžitého opuštění stránky – kdy to nevadí

Ale jsou stránky, u kterých nás naopak vysoká míra okamžitého opuštění stránky děsit nemusí. Návštěvník totiž jednoduše našel, co hledal. Naprosto zřejmé je to například u stránky s kontakty. Někdo hledal adresu vaší firmy nebo telefonické spojení. Našel to a odešel. A právě se vám chystá volat. Nic není černobílé.

Náš SEO analytik to ví. Ale s mírou okamžitého opuštění stránky udělá na dámy dojem vždy. Pokud svůj online byznys nechcete stavět na dojmech, stavte se do naší ostravské kanceláře DigiDay Creative – tvorba webu. Rádi se s vámi podělíme o zkušenosti. Kontaktujte nás.