Kontinuální versus radikální redesign webu

Kontinuální versus radikální redesign webu

Web odráží vývoj firmy. V čase se mění. Změny mohou být kontinuální nebo radikální. Dá se použít příměr s bydlením. Zkuste se projít po vlastním bytě nebo domě a vzpomenout si, jak vypadal před několika lety. Pravděpodobně úplně jinak. A možná, že to ani není stejný byt. Že jste se před pár lety přestěhovali.

Pokud jde o redesign webu, platí pro něj podobná pravidla. Web reaguje na potřeby, které s ním máme spojené. Pokud se stávajícím webem nejsme spokojeni, máme dvě možnosti. Buď jej postupně vylepšovat, nebo zadat firmě tvorbu nového webu.

Radikální redesign webu

Podobně jako u bydlení někdy nastane chvíle, kdy se rozhodneme vyměnit starý web za nový. Je-li pro náš byznys web důležitý, měli bychom takto radikální krok dělat jen v situaci, kdy je to nejlepš řešení. Tady jsou některé typické situace, kdy je radikální redesign webu na místě:

  • firma mění celou korporátní identitu
  • zaměřuje se na jinou cílovou skupinu
  • mění komunikační strategii
  • starý web nefunguje správně (je přeplněný, pomalý, přetížený)

Tvorba nového webu znamená vysoký jednorázový výdaj. Tento výdaj by měl sledovat konkrétní cíl. Ani pokud máme firmu s ohromným obratem, ve kterém se tento náklad ztratí, neměli bychom zadávat tvorbu nových www stránek jen z rozmaru.

Kontinuální redesign webu

Každá firma vkládá úsilí do toho, aby její web navštěvovalo co nejvíce lidí a aby se z občasných návštěvníků stali návštěvníci pravidelní.

Je to zřejmé u eshopů. Čím častěji na náš eshop lidé chodí, tím vyšší máme obrat. Ale totéž platí třeba pro web klubu nebo rádia. I když návštěvník přímo na webu žádné peníze nevydává, tvoří si k danému klubu nebo rádiu vazbu. Ta se projevuje zpětně v tom, že chodí právě do tohoto klubu nebo při měření poslechovosti rádií uvádí v průzkumech značku této stanice.

Jedním z předpokladů toho, že se člověk bude na dané webové stránky vracet, je to, že se na nich vyzná. Radikální redesign webu znamená ohrožení. Všichni se musí na nových stránkách naučit orientovat.

Proto drtivá většina firem volí kontinuální redesign. Hlavním negativem kontinuálního redesignu je to, že do něj musí firma pravidelně investovat. Zpravidla je suma nákladů na kontinuální redesign vyšší, než když například jednou za 5 let nechá firma vytvořit kompletně nové webové stránky.

Ale pokud nám jde o udržování webu plně funkčního a zároveň nechceme přicházet o část návštěvníků a pak je znovu získávat, vyplatí se. Kontinuální redesign má několik velkých předností.

  1. Změny děláme postupně a umíme vyhodnotit, která je přínosná a která ne.
  2. Žádní naštvaní zákazníci. Kontinuálních změn si zpravidla ani nevšimnou.
  3. Tempo změn můžeme přizpůsobit momentální situaci na trhu.

Cítíte, že váš web potřebuje vylepšit? Rádi vám poradíme. Tvorbě www stránek i redesignu, ať už radikálnímu nebo kontinuálnímu, se Tripon Digital věnuje už řadu let. Naše ostravská kancelář se těší na vaši návštěvu.