Kontinuální versus radikální redesign webu

Web odráží vývoj firmy. V čase se mění. Změny mohou být kontinuální nebo radikální. Dá se použít příměr s bydlením. Zkuste se projít po vlastním bytě nebo domě a vzpomenout si, jak vypadal před několika lety. Pravděpodobně úplně jinak. A možná, že to ani není stejný byt. Že jste se před pár lety přestěhovali.

Pokud jde o redesign webu, platí pro něj podobná pravidla. Web reaguje na potřeby, které s ním máme spojené. Pokud se stávajícím webem nejsme spokojeni, máme dvě možnosti. Buď jej postupně vylepšovat, nebo změnit jej najednou do nového.

Radikální redesign webu

Podobně jako u bydlení někdy nastane chvíle, kdy se rozhodneme vyměnit starý web za nový. Je-li pro náš byznys web důležitý, měli bychom takto radikální krok dělat jen v situaci, kdy je to nejlepší řešení. Tady jsou některé typické situace, kdy je radikální redesign webu na místě:

  • firma mění celou korporátní identitu,
  • firma se nově zaměřuje na jiné cílové skupiny,
  • firma mění komunikační strategii,
  • starý web nefunguje správně (je přeplněný, pomalý, přetížený).

Tvorba nového webu znamená jednorázový výdaj. Tento výdaj by měl sledovat konkrétní cíl. Ani pokud máme firmu s větším obratem, ve kterém se tento náklad ztratí, měli bychom zadávat tvorbu nového webu promyšleně.

Kontinuální redesign webu

Každá firma vkládá úsilí do toho, aby její web navštěvovalo co nejvíce lidí a aby se z občasných návštěvníků stali návštěvníci pravidelní.

Je to zřejmé u e-shopů. Čím častěji na náš e-shop lidé chodí, tím vyšší máme obrat. Ale totéž platí třeba pro web hudebního klubu. I když návštěvník přímo na webu žádné peníze nevydává, tvoří si k hudebnímu klubu vazbu. Ta se projevuje zpětně v tom, že chodí právě do tohoto klubu.

Jedním z předpokladů toho, že se návštěvník bude na dané webové stránky vracet, je to, že se na nich vyzná. Radikální redesign webu znamená pro tento požadavek ohrožení. Všichni se musí na nových stránkách nově zorientovat.

Proto drtivá většina firem volí kontinuální redesign. Hlavním faktorem kontinuálního redesignu je to, že je to pravidelný výdaj. Zpravidla je suma nákladů na kontinuální redesign vyšší, než když například jednou za 3 roky nechá firma vytvořit kompletně nový web.

Pokud nám jde o udržování webu plně funkčního a zároveň nechceme přicházet o část návštěvníků a pak je znovu získávat, kontinuální redesign se vyplácí. Kontinuální redesign má několik předností:

  • změny děláme postupně a umíme vyhodnotit, která je přínosná a která ne,
  • žádní naštvaní zákazníci, protože průběžných změn si zpravidla ani nevšimnou,
  • tempo změn můžeme přizpůsobit momentální situaci na trhu.

Cítíte, že váš web potřebuje vylepšit? Rádi vám poradíme. Tvorbě webu i redesignu webu, ať už radikálnímu nebo kontinuálnímu, se DigiDay Creative věnuje už řadu let. Naše ostravská kancelář se těší na vaši návštěvu. Kontaktujte nás.