Platební metody a jejich dramatický vliv na tržby eshopu

Máte pěkný eshop, kvalitní zboží, dobré ceny, a přesto nedosahujete očekávaných tržeb? Jednou z příčin mohou být platební metody, které váš eshop umožňuje. Nebo spíše neumožňuje. Pokud vám odchází zákazníci s plným košíkem až v posledních krocích nákupního procesu, pak je skoro jisté, že má váš eshop zásadní nedostatky právě tady. Proč a jak z toho ven?

Udělejte z platebních metod svou konkurenční výhodu

Vžijte se do vašeho zákazníka. Chce zboží, které prodáváte. Prodává ho i konkurence, ale váš eshop se mu líbí více. Je přehledný a působí důvěryhodněji. Přidá zboží do košíku, vyplní nezbytné údaje a zbývá jen zaplatit. Pár kliknutí před dokončením nákupu najednou zjišťuje, že nemůže zaplatit metodou, kterou chtěl, na kterou je zvyklý, která je pro něj nejpohodlnější. Podívá se na konkurenční eshop a vida, ten danou platební metodu nabízí. Co na tom, že je zboží trochu hůř nafocené, popsané a o něco dražší. Dalších pár kliknutí a nákup u konkurence je hotov.

Připomíná vám to něco? Nebo se vám právě rozsvítilo a jdete zkontrolovat, jestli to nemůže být vážně tím? Podívejte se, které platební metody patří aktuálně k nejoblíbenějším a na vašem eshopu by určitě neměly chybět.

Dobírka – stará známá klasika

Na dobírku platí především starší zákazníci. Chtějí zboží držet v ruce a až pak někomu cizímu poslat své peníze. Pokud máte nový eshop a vaše značka zatím není příliš známá, smiřte se s tím, že na dobírku bude ze začátku nakupovat velká část vašich klientů. Některé eshopy totiž např. deklarují, že mají zboží skladem a až po dokončení objednávky vyjde najevo, že tomu tak není. Pokud zákazník zažije podobnou zkušenost, bude u nového nebo pro něj neznámého eshopu často volit právě dobírku.

Dobírka má své klady – především nízké zřizovací náklady. Má ale i ty záporné. Jednak o něco déle čekáte na peníze, jednak je řízení cash-flow o něco složitější. A hlavně – procento objednaných, ale nepřebraných zásilek, je nejvyšší. To vše znamená vyšší náklady a více starostí. Ale eshop bez dobírky zatím ještě nemá šanci.

Platba bankovním příkazem

Lidé jsou zvyklí platit bankovním příkazem, i když to není nejjednodušší. Pokud máte v eshopu propojený objednávací systém s emailovou komunikací, neznamená to pro vás prakticky žádnou práci navíc. Z pohledu klienta mu oddělení procesu objednání a platby dává dodatečný čas na rozmyšlenou. Na druhou stranu se o jeden nebo dva dny prodlouží čas dodání zboží.

Online bankovní převod

Tato metoda platby je pro zákazníka nejpohodlnější. Na stránkách eshopu si vybere svou banku a je přesměrován do svého internetového bankovnictví, kde už na něj čeká předvyplněný příkaz. Hlavní rozdíl oproti předchozímu způsobu je v tom, že eshop má informaci o zaplacení ihned a může zboží expedovat zákazníkovi.

Online platba kartou

Platba kartou patří k nejpohodlnějším způsobům platby. Zákazník zadá pouze číslo karty, datum expirace a trojmístný kód karty. A je to. Eshop může zboží odeslat.

Elektronická peněženka

Elektronické peněženky jsou, pokud jde o jednoduchost, jednoznačnými vítězi. Jejich doba ale teprve přichází. Stále se totiž najdou lidé, kteří chtějí mít raději své peníze na účtu, nebo se jim nechce zjišťovat, jak e-peněženky fungují. E-peněženka, například GoPay nebo PayPal, funguje ve dvou krocích. V tom prvním si její uživatel pošle na účet peněženky nějaký obnos podle svých preferencí a potřeb. Ve druhém kroku pak tyto peníze ze své e-peněženky používá při online nákupech. Jako u online platby kartou nebo bankovním převodem má eshop informace o transakci okamžitě.

Toto je pětice způsobů, kterými lidé v eshopech platí nejraději. My v Tripon Digital vám rádi pomůžeme každý z nich zprovoznit tak, aby vám přinášel spokojené zákazníky a co nejvyšší tržby.