Facebook mnohojazyčně = Facebook naplno

Řada firem, hlavně v oblasti pohostinství a cestovního ruchu, má své weby v několika jazycích. Jak si s vícejazyčností poradit na Facebooku? Už víme, že marketing na Facebooku přináší ovoce. Jak ale jednoduše a přehledně komunikovat na Facebooku v několika jazycích?

Prvoplánovitě na to jdete pravděpodobně jednoduše. Napíšete příspěvek česky a pod něj ten samý v angličtině, v němčině, v polštině,… Tak to jistě jde dělat, ale není to moc přehledné. Málokoho napadne, když uvidí příspěvek v cizím jazyce, že by se pod ním mohl vyskytnout i ten samý příspěvek v jeho jazyce.

Pokud tedy sledujete přehledy svých fanoušků a vidíte mezi nimi i cizince, máte v zásadě dvě možnosti. Je-li mezinárodní komunita tak velká, že by se vyplatilo založit facebookový profil v jejich jazyce, můžete tak učinit. Tvoří-li však cizinci jen menší procento vašich fanoušků, je tady jiné řešení.

Příspěvek v cizí řeči

První možnost je čas od času zveřejnit cizojazyčný příspěvek. Jednak potěšíte své zahraniční příznivce, jednak podpoříte image své společnosti jako firmy, která má mezinárodní klientelu.

Automatický překlad

Facebook nabízí funkci automatický překlad, kterou můžete aktivovat v Nastavení stránky. Toto řešení je jednoduché, ale někdy může cizojazyčné uživatele zmást. Žádný překlad není stoprocentní. Pokud budete na tuto funkci spoléhat, tvořte texty v jednoduché češtině, aby strojový překladač snadno váš text přeložil.

Preferovaný okruh uživatelů

U každého svého příspěvku můžete nastavit preferovaný okruh uživatelů, kterému se zobrazí. Stačí kliknout na terčík, který najdete mezi ikonami pod textem příspěvku.

Originální příspěvky ve více jazycích

Facebook nabízí i možnost vkládat příspěvky ve více jazycích. Pokud tedy chcete potěšit své cizojazyčné fanoušky maximálně, povolte si funkci Přidávat příspěvky ve více jazycích v Nastavení stránky. Pak už je to na vás. Napíšete příspěvek v češtině a pod něj máte možnost vložit stejný příspěvek i v dalších jazycích. Pak se uživatelům, kteří mají jako primární jazyk češtinu, zobrazí váš příspěvek česky, těm s angličtinou se zobrazí vaše anglická varianta příspěvku, atd. Záleží jen na vás, kolik jazyků uvedete.

Máte chuť využívat Facebook naplno, ale nemáte čas? Od toho jsme tu my. Správa Facebooku je jednou z našich oblíbených činností. Obraťte se na DigiDay Creative – tvorba webu a můžete mít facebookový marketing na jedničku i vy. Kontaktujte nás.