Důvěryhodnost webu

S důvěryhodností webových stránek na internetu je to jako s důvěryhodností lidí v našem životě. Někteří lidé se nám jeví důvěryhodní a jiní zase ne.

Obecně lze říci, že čím vyšší je důvěryhodnost našich webových stránek, tím vyšší je jejich obchodní účinnost, tím vyšší je jejich konverzní poměr. Přičemž konverzní poměr je míra obchodní účinnosti webových stránek. Konverzní poměr spočítáme jako podíl návštěvníků, kteří provedli na webových stránkách pro nás výhodnou akci ku počtu všech návštěvníků.

Důvěryhodnost webových stránek je určena:

  • Internetovou doménou, na které webové stránky běží
  • Různými vlastnostmi jejich obsahu
  • Dojmem, jaký má návštěvník z grafického designu

Internetová doména a důvěryhodnost

Když připadá návštěvníkům naše internetová doména neobvyklá, tak to snižuje důvěryhodnost našich webových stránek. Rozhodně by si se vážený kliente měl vyhnout zprovoznění svých webových stránek na bezplatných webhostingových službách, které nabízejí doménu třetího řádu zdarma.

Před lety bývaly za neobvyklé považovány všechny jiné domény, než ty s koncovkou .cz nebo .com, ale v současné době již návštěvníci bez újmy na důvěryhodnosti akceptují i množinu takzvaných generických domén první úrovně, jako je například .eu nebo .info nebo .biz.

Co se týká doménového názvu, tak je obvyklé, že doménový název je jedním z následujících:

  • Název firmy
  • Název obchodní značky
  • Název produktu či služby
  • Kombinace názvu produktu či služby s názvem obce, města či lokality

Pokud se doménový název skládá z více slov, pak jednotlivá slova oddělujeme pomlčkou. Tedy místo „velkybyznyspraha.cz“ dáváme doménový název „velky-byznys-praha.cz“. Doména ať obsahuje nejvýše 3 slova čili 2 pomlčky.

Obsah a důvěryhodnost

Čím vyšší je kvalita obsahu našich webových stránek, tím se zvyšuje jejich důvěryhodnost. Důvěryhodnost se nám může díky obsahu i snížit a to tím, že:

  • Obsah je nekonzistentní, špatně strukturovaný, návštěvník se v něm obtížně orientuje
  • Obsah je neplatný nebo zastaralý, neaktuální
  • Chybí informace, které je obvyklé v našem oboru udávat, například reklamační řád v případě e-shopu
  • Chybí informace vyžadované platnými právními předpisy, například informace o zásadách zpracování osobních údajů
  • Nejsou uvedeny ceny produktů nebo cenové relace služeb
  • Webové stránky obsahují nefunkční odkazy

Grafický design a důvěryhodnost

S mírou propracovanosti nebo estetičnosti grafického designu webových stránek se jejich důvěryhodnost dále nezvyšuje. Pro důvěryhodnost postačí základní úroveň propracovanosti a estetičnosti.

Některé vlastnosti grafického designu webových stránek mohou jejich důvěryhodnost snížit. Jsou to tyto dva:

  • Grafický design je ledabylý
  • Grafický design je napříč jednotlivými stránkami nesourodý, jednotlivé stránky spolu graficky neladí

 

My v DigiDay Creative dbáme na důvěryhodnost webových stránek našich klientů. Právě teď je vhodný čas redesignovat váš stávající web a posílit jeho důvěryhodnost. Jsme připraveni se s vámi sejít, seznámit se s vašim oborem a pak se nechte překvapit, co všechno se nám může podařit. Kontaktujte nás.