Chci uspět ve srovnávači zboží

Chci uspět ve srovnávači zboží

Máte svůj eshop, ale to nestačí. Velká část zákazníků na internetu využívá při svých nákupech takzvané srovnávače zboží. Pokud na srovnávači nejste, o část potenciálních zákazníků přicházíte. Ale ani být ve srovnávači neznamená automaticky uspět. Jak na to? Pojďme se podívat na základní kroky.

Jak srovnávače fungují

Srovnávače srovnávají. Aby to mohly dělat, je potřeba jim data o vašich produktech dodat ve správném formátu. Odborně se tomu říká XML FEED. Tento soubor by měl generovat váš eshop automaticky. Pokud ne, je to úkol pro vašeho dodavatele eshopu.

Pokud pro eshop platí zásada aktuálnosti dat, pro prodej prostřednictvím cenového srovnávače platí dvojnásob. Není nic horšího, než zaplatit provozovateli srovnávače za klik, aby potenciální zákazník zjistil, že daný produkt nemáte na skladě.

Silná trojka

Pro úspěch je zásadní výběr správného srovnávače. Nejznámější jsou Heureka.cz a Zboží.cz, v poslední době je dotahují Google Nákupy, které využívají vyhledávač Google a nabízejí inzerci ve výsledcích vyhledávání. To je trojice leaderů na trhu univerzálních srovnávačů zboží, jinak řečených zbožáků.

Kromě toho existuje celá řada specializovaných srovnávačů. Máme srovnávače cen nábytku, módy i dalších kategorií zboží. Srovnávačů jsou stovky, takže pokud se nechcete zruinovat ekonomicky i fyzicky, dobře vybírejte a hlavně vyhodnocujte, na kterých zbožácích se vašim produktům daří a na kterých jen jste, ale neprodáváte.

Cena rozhoduje, ale ne vždy

Srovnávače srovnávají podle ceny. Zdálo by se, že nízká cena je kritériem pro úspěch. Ale ne vždy. Neplatí to minimálně ve dvou případech.

První možností, jak být ve srovnávači výš, i když má konkurence nižší cenu, je zaplatit si za to. Srovnávače nabízejí horní pozice formou aukce, tedy inzerentům, kteří nabídnou nejvyšší cenu za proklik.

Pokud nechcete tlačit své marže k nule a nezápasit s cenou, i tak máte šanci uspět. Cena totiž není jediným kritériem, které u nakupujících rozhoduje. Část těch, kteří používají srovnávače, nejde za nejnižší cenou. Chtějí mít nabídky pěkně pohodlně před očima, ale při rozhodování o konkrétním eshopu berou v úvahu u jiná kritéria. Jsme na internetu, takže na prvním místě je to důvěryhodnost. Známá značka a reference často vyváží rozdíl v ceně. Svou roli hraje i rychlost dodání. A protože nakupující jsou lidé, fungují různé dárečky a bonusy.

Analýza, analýza, analýza

Máte vybráno, jste ve srovnávačích a prodáváte. Je čas, abyste začali srovnávat i vy. Analyzujte výsledky, vyhodnocujte poměr cena / výkon jednotlivých produktů i srovnávačů. A soustřeďte se na ty, které přinášejí zisk.

Máte eshop a chcete poradit, jak uspět ve srovnávačích? Tým Tripon Digital se touto otázkou zabývá už řadu let. Navštivte naši ostravskou kancelář. Uvaříme vám výbornou kávu a pomůžeme vám vymyslet strategii na míru právě vašemu eshopu.